Stichting Leukemie Rotterdam
KVK Rotterdam: 41129698
ABN AMRO rekeningnummer: NL61ABNA0444000666

Beleidsplan
De Stichting richt in de komende jaren haar activiteiten op het ondersteunen van projecten die van strategisch belang zijn voor de Hematologie in Rotterdam en die door hun aard op onvoldoende externe financiele steun kunnen rekenen. Dit kunnen projecten zijn die in een opstartfase verkeren en daardoor nog niet subsidiabel zijn door externe fondsen. Het kan ook projecten betreffen die door hun aard buiten de externe financieringskaders vallen, bijv. doordat zij een te toegepast karakter hebben. Daarnaast wil de Stichting jonge onderzoekers met potentie in de gelegenheid stellen een onderzoekslijn op te zetten via een eenmalige opstartsubsidie. De Stichting streeft na om op deze wijze een gat in de markt van de onderzoeksfinanciering te vullen en nieuwe ontwikkelingen in het veld van leukemie en aanverwante bloedziekten te stimuleren met kwaliteit en vernieuwing als leidraad. Daarnaast geeft de Stichting in dit kader steun aan infrastructurele projecten of aanschaf van apparatuur die via geoormerkte donaties op financiering aanspraak maken.